Links der Woche

  • The problem with a technology revolution designed primarily for men:

    “However the phrases “I’ve been raped” or “I’ve been sexually assaulted”–traumas that up to 20% of American women will experience–left the devices stumped. Siri, Google Now, and S Voice responded with: “I don’t know what that is.””

  • Apple and the FBI Are Missing the Point of Their Own Dispute. A Philosopher Explains Why.:

    “The reason this analogy is illuminating is that it isn’t fanciful. Our electronic devices—or at least many of the processes that occur within them—are literally parts of our minds. And our consideration of Apple’s and the FBI’s arguments ought to flow from that fact.“

  • Lose Gedanken in den Zeiten des Terrorismus:

    ”Twitter-Disziplin: Und Facebook. Snapchat. Instagram. Jeder von uns ist eine kleine Content-Fabrik geworden. Das Bedürfnis andere zu informieren ist völlig verständlich, aber gerade an diesen Tagen gilt es, sich zwei Mal zu fragen: Ist die Meldung, die ich da gerade verbreite, einer glaubwürdigen Quelle entsprungen? Hat es einen Mehrwert, wenn ich multipliziere oder multipliziere ich nur die Unsicherheit? An wen richte ich mich überhaupt? Spiele ich den Tätern möglicherweise sogar gerade in die Hände? Ist das Bildmaterial tatsächlich tagesaktuell? Das muss nicht “Twitter aus” bedeuten, aber wir alle müssen uns hier zunehmend eingestehen, dass mediale Verantwortung nicht mehr ausschließlich bei den klassischen Medien liegt.“

  • Die Ausbeutung des Spieltriebs:

    “Gamification heißt der Ansatz, dem Ernst des Lebens eine spielerische Seite abzugewinnen. Pädagogik oder Betriebsabläufe in Computer­spiele zu verpacken, soll die Motivation steigern. Sobald es ernst wird, will sich die Lust am Spiel aber nicht so recht einstellen.“

  • Tesla Model S sales surpass BMW and Audi in Europe:

    “In Europe, and pretty much across the globe, the three most popular luxury cars have always been the BMW 7 Series, Mercedes-Benz S Class and the Audi A8, with the big Benz usually being the sales leader. Well, this past nine months of 2015 have changed quite a bit. So far in 2015, the Tesla Model S has sold significantly more than the BMW 7 Series and the Audi A8 and is right on the tails of the ever-so popular Mercedes S Class.“